Tävling #45 Vinn en Wake-up Light




Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, det här behöver vi verkligen. Vi försover oss i princip varje morgon och det är hur stressigt som helst att komma iväg. Det är inte bara jag och min man som är svårväckta, även vår dotter på 20 månader är omöjlig att väcka på morgonen. Snälla hjälp familjen Sjusovare till ett bättre liv.

2010-11-28 @ 22:33:30
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor

Åh en sån där skulle verkligen behövad här hemma, är så trött att det känns som att man gör allting i sömnen. Känner mig inte alls vaken förrän efter klockan 11-12 och det är låång tid efter att man måste tvinga sig själv/bli dragen upp ur sängen. Jag har två döttrar en påå 4 år och en på 1 år, dem har båda dagis och börjar klockan 9 klockan 8 ska man senast vara uppe ur sängen och göra morgonens procedur stress är bara förnamnet. Värre blir det när jag inte är mammaledig längre då blir det ännu tidigare pjuh hjälp hur ska detta gå? hjälp oss vakna bättre och känna oss lite mer piggare.

2010-11-29 @ 00:32:53
URL: http://johannamadeit.blogg.se/
Postat av: ♥Camilla Nordin♥

Jag har länge velat haft en sån här i hopp om att det ska bli lättare att ta sig upp på morgonen. Ljus är vad vi behöver just nu. Det mörkt när man går upp & mörkt när man kommer hem från jobbet. Så min motivering för att jag ska vinna en : I need light! ;-)

2010-11-29 @ 08:40:23
URL: http://www.camomillan.se
Postat av: Sofia Lundström

Hur morgontrötta? Väldigt morgontrötta! Mobiltelefoner, väckarklockor, klockradios och diverse snooozas till sista sekund, 55 minuter har vi på oss att få hela familjen klar, gå med hunden och sätta oss i bilen. 1 minut senare så blir vi alla tre sena och vi hinner inte lämna hunden hos hundvakten. 2 mil till dagis sen vidare mot jobb och skola.Kanske denna uppfinning kan sprida lite ljus över vaknandet.

2010-11-29 @ 10:03:47
URL: http://husetpaon.blogspot.com
Postat av: Alfva

Jag har efterlyst och önskat mig en wake-up light sen de kom ut på marknaden, men det har aldrig blivit av, trots att jag är en som behöver den ordentligt.



Min sambo och jag är motpoler, han vill ha det svart när han sover och jag behöver ljus för att vakna. Att då vara den som ska ta sig upp på morgonen utan en vettig lampa i närheten är hopplöst. Snoozen går varm för mig varje morgon och trots det är det blödande ögon som gäller när jag väl släpat mig in i duschen. Det här är återkommande varje vinter, sommarne är ju naturligt ljusare och man har lättare att vakna med.

I december blir det ännu värre eftersom jag kommer börja jobba tidigare för att hinna hämta hos dagmamman, något jag INTE ser fram emot. Eller ja, min arbetsgivare ser inte fram emot alla förseningar jag kommer ha!

Snälla ge mig lite ljus i en svart vintervärld!

2010-11-29 @ 12:47:04
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: vintageRetroPrinsessa



DRömmen är väl alltid attvakna upp fridfullt i stället för pang boom som man oftast måste göra som förälder hoppa upp ur sängen med dunder och brak.

Att vakna upp med ett behagligt sken och en liten lugn trudelutt är ju drömmen :)



så därför är jag med och tävlar om denna :)



Kääärlek mamma Jessica

2010-11-29 @ 13:48:45
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Mela

Åååh, vad härligt det vore att för en gångs skulle få vakna upp i stillhet, och få vara glad! Istället för det vidriga vidriga mobillarmet som vi använder nu. Det kan verkligen förstöra hela morgonen att vakna upp så brutalt! Nej - fram för lite mer sunshine i livet!!! :)

2010-11-29 @ 14:33:55
Postat av: caroline rådahl

Hej



Jag skulle bli överlycklig om jag fick äran att testköra denna. Jag tänkte faktiskt på just den här väckarklockan när jag vaknade imorse (ödet kanske :D ).

Det vore verkligen helt underbart att för en gångs skull vakna till något annat än den hemska melodin som ljuder från min mobiltelefon. Jag har dock precis bytt mobiltelefon och väckarklockan på den fungerar inte alls, därav försvov vi oss ganska ordentligt imorse. Det går bara inte för sig. En wake up light skulle vara guld värd, man slipper försova sig, slipper bli väckt och tro att andra världskriget är här. För det är ungefär så det känns när mobiltelefonens klocka ringer, man flyger upp ur sängen och hur bra start på morgonen är det egentligen?. Det kan förstöra min morgon ialla fall.



Jag hoppas att jag blir en av de utvalda som får testa denna



länkar på min blogg och tipsar om tävlingen här: http://kaolin.blogg.se/2010/november/tavlar-om-att-bli-testpilot-for-philips-wake-.html



hoppas på tur :D



kram caroline

caroline rådahl

www.kaolin.blogg.se

[email protected]

2010-11-29 @ 14:50:04
URL: http://kaolin.blogg.se/
Postat av: Fam Sundqvist

Oj oj ooj, vad vi skulle behöva en sådan. Timlånga snozzningar här! Två morgontrötta föräldrar har genererat i en son somi princip är omöjlig att väcka.

Att mamman i huset har en bulle i ugnen och att vi bor nära polcirkeln där ljuset sällan(aldrig) syns så här års gör inte saken bättre.



Skulle verkligen uppskatta att få testa Wake-up lampan!



Vänliga hälsningar

Fam. Sundqvist

2010-11-29 @ 17:39:14
Postat av: monica

ja men den vore ju toppen till min dotter, hon är så morgontrött fast hon är 5 år och varje morgon så får vi tvinga upp henne ur sängen och hon ä rsur och irriterad hela fm i värsta fall annars ett bra tag då är det inte lätt att komma iväg till förskolan utan bråk och skrik så funkar den på henne så vore det ju toppen att få lugnare morgnar.

/Monica

2010-11-29 @ 19:47:10
Postat av: Jacks mamma

Det här vore det perfekta för vår familj. Vår 2-åring blir ofta förkyld och får då en extrem hosta som gör att han kan hosta nätterna långa..det är en trött familj som försöker vakna på morgnarna kan jag lova. Så en sådan lampa kanske skulle göra att vi vaknarlite lättare efter långa sömnlösa nätter tillsammans. Håller tummarna!

2010-11-30 @ 08:48:41
Postat av: Sandra Håkansson

Det vore helt underbart om det skulle bli lite lättare att gå upp på morgonen, nu när det både är kallt och mörkt ute. Jag går upp fem när jag ska arbeta, sedan ska dottern väckas och kläs på, hundarna gå ut och jag själv hinna fixa iordning mig innan vi stressar iväg. Jag tror säker en Philips Wake-up Light skulle hjälpa oss att underlätta på morgonen och göra att vi känner oss piggare under dagen.

2010-11-30 @ 13:29:08
URL: http://www.villemo.se
Postat av: HomeRiver

Jag är morgonpigg och vaknar ofta med solen. Det är en gåva att hjälpa barnen att få fina morgonupplevelser. Tyvärr fungerar det inte alltid lika bra i vardagen... Där tror jag att Philips Wake-up Light skulle kunna samarbeta med mig att väcka barnen på ett skonsamt och fint vis. Ibland känner jag att jag tar över äldsta sonens ansvar att själv se till att komma i tid. Där tror jag också att Wake-up Light kan komma till pass :) Givet bloggar jag om lampan, både nu och om vi får testa den!

2010-11-30 @ 16:33:57
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag fick en wake up light i julklapp för ett par år sedan och är hur nöjd som helst. Mindre nöjd är jag att sambon måste gå upp ett par timmar innan mig och han vaknar till skränande radio (som han snoozar tio ggr) plus mobil som snoozas minst lika många gånger. Så egentligen är det han som borde ha en wake up light. För när han väl har sovmorgon påverkas han inte det minsta av när min ringer och jag går upp. Så helt enkelt; jag vill testa en för att se om det går att ha två utan att den andre påverkas.

2010-11-30 @ 18:56:52
URL: http://marzipanart.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vi vill absolut vara med och tävla. ^^

I denna familjen blir det många tidiga morgnar (sonens nattvak slutar sitt skift klockan 5.30 varje natt så innan dess ska vi vara uppe och studsa, ha fått rapport om hur natten gått och vara sen vara redo att ta över med massa bus. För ja, sonen är ALLTID vaken denna tidpunkt.)och ingen av oss föräldrar är särskilt morgonpigg så denna vore verkligen uppskattad!



Jag har länkat här:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/december/tavling-wake-up-light-612.html



Hoppas på tur!

2010-12-01 @ 15:29:39
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Anna L

Vill supergärna vara med och har länkat: http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/wake-up-light.html



Skulle absolut vilja vinna och ha den i 12-åriga dotterns rum. Hon är så fruktansvärt morgontrött så hon är riktigt dålig på mornarna. Ett fruktansvärt humör och hon mår illa och är ledsen. Med denna skulle hon få en chans att vakna i lite mer lugn och ro och kanske slippa alla problem lite iallafall

2010-12-01 @ 16:24:51
URL: http://annastipsblogg.blogspot.com/
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Jag har tipsat om tävlingen här



http://molnboanna.blogg.se/2010/december/wake-up-light-612.html

2010-12-02 @ 20:47:08
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Angelica

Jag vill vara med och tävla! Hemma hos mig vet vi inte hur man gör när man vaknar i tid och inte kommer försent till jobbet/skolan.



Länk:

http://linchies.blogg.se/2010/december/tavlar-2.html

2010-12-02 @ 20:58:06
URL: linchie.blogghttp://
Postat av: Angelica

Jag vill vara med och tävla! Hemma hos mig vet vi inte hur man gör när man vaknar i tid och inte kommer försent till jobbet/skolan.



Länk:

http://linchies.blogg.se/2010/december/tavlar-2.html

2010-12-02 @ 20:58:27
URL: http://linchies.blogg.se/
Postat av: Linda-Marie

Här har hela familjen det svårt att komma upp om mornarna. Att ha en väckarklocka med ljus vore gudomligt då vi trevar oss fram i mörkret och trampar på legobitar och annat skoj på vägen till avstängningsknapparna på mobiler och väckarklockor.

2010-12-02 @ 21:25:59
Postat av: Linda-Marie

Här har hela familjen det svårt att komma upp om mornarna. Att ha en väckarklocka med ljus vore gudomligt då vi trevar oss fram i mörkret och trampar på legobitar och annat skoj på vägen till avstängningsknapparna på mobiler och väckarklockor.

2010-12-02 @ 21:26:00
Postat av: elsa

Av en sådan lampa vill jag gärna blir väckt,

för av väckarklockan blir jag helt knäckt.

En bra start på dagen är viktigt har jag hört,

men med alarmet blir ju allt förstört.

Får jag äran att testa denna grej,

ska jag recensera den väl, det lovar jag dej!



Kram Elsa:D

2010-12-02 @ 21:38:42
Postat av: Sandra

Funkar den här lampan på morgontrötta mig så måste den ju banne mig fungera på alla. Jag går sista året på gymnasiet och måste stiga upp klockan 6 varje vardag och jag har fortfarande, efter snart tre år, inte blivit van vid det! Det är inte bara en eller två dagar jag har lämnat hem i sängen i stället för att gå till skolan. Det är inte egentligen skolan i sig det är fel på, utan morgontrötta jag som inte får mig själv dragen upp ur sängen.

2010-12-04 @ 17:27:51
Postat av: Anna

Detta vore nog ngt för vår familj. Min 8 åriga son har JÄTTEsvårt att komma igång på morgonen, först får jag tjata i minst 30 min innan han vaknar till liv, sen tar det ca 15-20 minuter innan han tar sig ur sängen. Det är ett irritationsmoment och jättejobbigt för oss alla. Vi har provat ALLT, väckarklockor av olika slag (musik, alarm, radioprat), att jag sitter på sängkanten och stryker honom på ryggen och pratar lugnt, tänder taklampan :( osv osv... men ingenting har fungerat "nog bra".

Har hört talas om dessa lampor och det skulle vara kul att testa om det iallafall skulle underlätta våra morgonrutiner och få ett mysigare och lugnare klimat här hemma!

2010-12-05 @ 00:43:16
Postat av: caroline rådahl

hej hej



jag vet att jag redan lagt in ett tävlingsinlägg men jag tänkte uppdatera lite då jag klurat på ett litet julrim som motivation.



här kommer motivationen:



När det på morgonen är svårt att vakna

så kan jag och sambon denna lampa sakna

Två testpersoner på samma gång

Prövar gärna konstgjord sol och fågelsång

Kanske minimerar den vår morgonstress

Och därmed huvudvärken som gör mig less

Vi har försökt så många sätt

Att få vaknandet lätt

Har ni lösningen på vårt problem

Med detta speciella fenomen

DÅ STÅR VI GÄRNA FÖRST I KÖN!

Håller tummar och tår

för att vi av tomten bästa klappen får :D



kram caroline



Mitt förra inlägg löd:



Hej



Jag skulle bli överlycklig om jag fick äran att testköra denna. Jag tänkte faktiskt på just den här väckarklockan när jag vaknade imorse (ödet kanske :D ).

Det vore verkligen helt underbart att för en gångs skull vakna till något annat än den hemska melodin som ljuder från min mobiltelefon. Jag har dock precis bytt mobiltelefon och väckarklockan på den fungerar inte alls, därav försvov vi oss ganska ordentligt imorse. Det går bara inte för sig. En wake up light skulle vara guld värd, man slipper försova sig, slipper bli väckt och tro att andra världskriget är här. För det är ungefär så det känns när mobiltelefonens klocka ringer, man flyger upp ur sängen och hur bra start på morgonen är det egentligen?. Det kan förstöra min morgon ialla fall.



Jag hoppas att jag blir en av de utvalda som får testa denna



länkar på min blogg och tipsar om tävlingen här: http://kaolin.blogg.se/2010/november/tavlar-om-att-bli-testpilot-for-philips-wake-.html



hoppas på tur :D



kram kram

2010-12-05 @ 12:33:58
URL: http://kaolin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag skulle vilja vinna denna till mitt barns far, han är den morgontröttaste människan jag någonsin träffat. Skulle denna fungera för honom så skulle han äntligen komma i tid till både dagis och jobb!



Inget funkar för att få upp honom, varken alarm, folk som ringer och väcker honom, eller någon fysisk person som står och sliter i täcket! ;) Tror han vore en perfekt kandidat för detta, funkar den för honom så funkar den för vem som helst - det är jag helt säker på!



Jag hoppas på tur, för hans skull!

2010-12-06 @ 11:54:12
URL: http://jessica-lund.blogspot.com/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag skulle gärna vilja vinna det här för min egen skull. Är fruktansvärt dålig på att kliva upp ur sängen på morgnarna och ännu värre har det blivit nu efter att dottern föddes, varför vet jag inte. Skulle mer än gärna kliva upp minst en timme före henne för att få lite egentid, hinna duscha och dricka en koppa kaffe och läsa några bloggar. Men jag kommer verkligen inte ur den där sköna sängen!

Saken är den att jag måste ha det kolmörkt när jag ska somna, persiennerna är nere, rullgardinen lika så. Därför vaknar jag inte av ljuset så just därför skulle jag vilja prova den här väckarklockan för att se om den kan göra ett under på mig!

En skön känsla som jag verkligen tycker om är faktiskt när morgonsolen lyser mig i ansiktet på morgnarna men som jag sa, jag måste ha kolmörkt när jag ska sova. Vilket dilemma... Hoppas på att turen faller på mig nu så jag får testa!



+ Har bloggat här: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/december/vill-vinna-en-wake-up-light.html



/Sandra

2010-12-06 @ 13:50:10
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har fruktansvärt svårt att komma upp morgonen. Jag behöver oftast sätta minst tre larm för att jag ska vakna. Och det är inte det mest optimala. Så jag skulle mer än gärna vilja prova och se i fall den kan hjälpa mig. :)

2010-12-06 @ 14:56:17
URL: http://emmset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ANNONSER
Vill Ni synas här? Kontakta oss gärna.